6 – 11 augustus Douarnezez – Morlaix

6 augustus Douarnenez – Camarat sur Mer
Vandaag gaan we richting Camaret. Thomas moet weer naar huis. het is dan makkelijk dat we de auto steeds bij ons hebben deze vakantie. Bij aankomst in Camaret zijn we ‘s avonds met de auto naar Brest gereden. Dit is toch nog wel een heel eind, aangezien je helemaal om de baai heen moet rijden.
We hebben lekker aan de haven gegeten met zijn vieren en daarna Thomas naar de bus (Flixbus) gebracht. Thomas succes, bijna 20 uur lang in de bus. Daarna weer naar Camaret gereden.

Logstand 14695 nm.  Motorstand 1262 hr.

7 augustus Camaret sur Mer – Roscoff
De volgende morgen moesten we weer vroeg (in het donker) vertrekken om het tij mee te hebben in het Chenal de Four. Heerlijk gezeild het begin, maar ook hier gingen we weer bijna harder dan de wind. Veel onrustig water en geen druk in je zeilen. Een @#$%* stuk. Pas na L’Aberwrach werd het water rustiger en de wind beter. Veel beter. De wind trok uiteindelijk aan tot een dikke 6 bf. Eerst was het plan om tussen het vaste land en Ile de Batz door te gaan, maar qua tij kwam dit niet uit. Hier zitten veel rotsen in de weg. Dus om Ile de Batz heen richting Roscoff. Een aardig tochtje geweest van 65 nm.

Logstand 14760 nm.  Motorstand 1268 hr.

8 augustus Roscoff – Morlaix
Roscoff werd alleen even als tussenstop gebruikt, de volgende dag werd er gelijk doorgevaren naar Morlaix. Een stuk over land, want de rivier is een stuk droogvallend. De haven van Morlaix ligt achter een sluisje, die alleen toegankelijk is rond hoogwater.
Morlaix hebben we gekozen omdat er weer een stevig front aankomt met zeer veel wind. Hier in Morlaix liggen we heerlijk rustig en beschut tegen de wind.
Een paar dagen voor fietsen en de omgeving verkennen.  Helaas viel er ook veel regen.

Logstand 14774 nm . Motorstand 1270 hr.

9 augustus
Vandaag staat er ontzettend veel wind, we gaan met de auto rondrijden, oa naar zee om te kijken.
Eerst naar Saint-Pol -de- Leon. Daar hebben we de kathedraal beklommen voor het mooie uitzicht.
Boven waaide het helemaal als een gek. Wel een fantastisch uitzicht op de omgeving en het water.
Vanuit hier zijn we ook nog naar Carantec gereden, pal aan het water. het was eb, dus we konden over het droge naar een eilandje lopen. Het woei nog steeds 40-45 knopen. Daarna weer terug naar Morlaix, waar we in een heerlijk knus huiskamerrestaurant hebben gegeten. De keuze was niet reuze, maar het was wel lekker.

10 en 11 augustus
Deze dagen schuilen voor het noodweer/storm die buiten staat. Zelfs hier binnen in Morlaix staat er een krachtige wind, nog versterkt door de nauwe kloof waar het in ligt. De eerste dag zijn we een flik stuk gefietst, met als sluitstuk een natte tocht door het bos richting Port de Plouezoch. We kwamen er niet in omdat het al vol zat met lunchgangers. We waren tevens behoorlijk nat en vies, dus dachten ze die laten we er niet in. Toe maar weer op naar Morlaix naar de boot, waar Isabel nog druk zat te studeren.