Verbruik en Onderhoudsboek “Sianthis”

Cijfers Hanse 375 #705 “Sianthis”

Hieronder gegevens betreffende het gasverbruik, brandstofverbruik en data van onderhoud.
Tevens een jaarlijks overzicht vanaf aanschaf. (Nb mijlen in mijlen over de grond,)

2009:
In ontvangst nemen van ons nieuwe schip, een Hanse 375 #705. De eerste tocht was naar de Hiswa te IJmuiden, waar hij als demonstratieschip bij West Yachting lag. Op 12 september werd hij dan eindelijk aan ons overgedragen.
Totaal gevaren mijlen : 00212,0 mijl
Totaal motoruren :        0037,5 hr
Totaal gas :                        1,0 tank
Totaal diesel :               0030,0 ltr

2010:
Na een lange winter (boot was pas eind april ijsvrij) werd de boot overgevaren naar Dintelmond, onze nieuwe ligplaats.
Dit eerste seizoen stonden de Kanaaleilanden op het programma.  Alderney, Guernsey Jersey etc. Verste punt was St. Malo.

Totaal gevaren mijlen : 01670,0 mijl   Cumulatief : 01882,0 mijl
Totaal motoruren :        0141,5 hr      Cumulatief : 0179,0 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0276,0 ltr      Cumulatief : 0296,0 ltr

2011:
Dit jaar begin april de eerste mijlen gemaakt.
In juni de oversteek naar Lowestoft gemaakt. Dit jaar met de toerzeilers naar Engeland. Via Ramsgate een paar dagen in Londen, daarna omhoog naar Lowestoft, vanwaar de terugreis ging.

Totaal gevaren mijlen : 01420,0 mijl   Cumulatief : 03302,0 mijl
Totaal motoruren :        0114,7 hr      Cumulatief : 0293,9 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0183,3 ltr      Cumulatief : 0482,3 ltr

2012:
Weer eerder begonnen. 01 april de eerste tocht gemaakt. Het voorseizoen begon goede en vroeg de eerste weken. Daarna was het alleen maar regen en veel wind. Een aantal keer tochten afgeblazen in verband met het weer.
Dit jaar was, wederom met de toerzeilers, Bretagne aan de beurt. De eerste week tot aan Boulogne was heftig en zwaar. uiteindelijk tot aan Douarnenez gezeild.

Totaal gevaren mijlen : 01604,0 mijl   Cumulatief : 04906,0 mijl
Totaal motoruren :        0153,8 hr      Cumulatief : 0447,7 hr
Totaal gas :                        4,0 tank
Totaal diesel :               0254,5 ltr      Cumulatief : 0736,8 ltr

2013:
Geprobeerd de boot vroeg klaar te maken, helaas had de buurman de boot beschadigd. Dekzeil en boot stuk. Bleek uiteindelijk een schadepost van bijna € 4000,00 te zijn. Het voorseizoen was wat weer betreft dit jaar echt drama. Tot begin juli drama, daarna begon de zomer wel goed. Zomervakantie 2013 was qua weer uitstekend. Dit jaar weinig met gasten gevaren.
Dit jaar was, weer met de toerzeilers, naar Honfleur.

Totaal gevaren mijlen : 01153,0 mijl   Cumulatief : 06059,0 mijl
Totaal motoruren :        0090,1 hr      Cumulatief : 0537,8 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0188,0 ltr      Cumulatief : 0924,8 ltr

2014:
De boot was vroeg klaar. Klaar voor een nieuwe thuishaven. St. Annaland. Dit jaar nog een zwerfplek. Veel mooie weekenden en een lange week naar de zuidelijke Noordzee. Zomervakantie was weer met de toerzeilers, dit jaar naar de Isles of Scilly. Vakntietocht van ruim 1000 nm.

Totaal gevaren mijlen : 01620,0 mijl   Cumulatief : 07679,0 mijl
Totaal motoruren :        0143,2 hr      Cumulatief : 0681,0 hr
Totaal gas :                        4,0 tank
Totaal diesel :               0271,0 ltr      Cumulatief : 1195,8 ltr

2015:
De boot was vroeg klaar. 30 maart gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar nog een zwerfplek. Dit jaar alleen weekenden en een Lowestoft tochty met pinksteren. Nazomeren op de Grecelingen met mooie weekenden en lekker ankeren.
Zomervakantie was eens anders gepland. $ weken in de USA. Geen boot. Vnadaar weinig mijlen dit jaar.

Totaal gevaren mijlen : 00879,0 mijl   Cumulatief : 8571,0 mijl
Totaal motoruren :        0045,0hr      Cumulatief : 00726,0 hr
Totaal gas :                        1,0 tank
Totaal diesel :               0068,0 ltr      Cumulatief : 1263,8 ltr

2016:
De boot was vroeg klaar. 20 maart gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar nog steeds een zwerfplek. Dit jaar alleen weekenden, een Lowestoft rally, een zomervakantie naar Normandie en lekkere nazomerweekenden op de Grevelingen.

Totaal gevaren mijlen : 01463,0 mijl   Cumulatief : 10042,0 mijl
Totaal motoruren :        0109,0 hr      Cumulatief : 00835,0 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0247,0 ltr      Cumulatief : 1510,8 ltr

2017:
De boot was vroeg klaar. 1 april gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar eindelijk een vaste ligplaats, E17. Dit jaar alleen weekenden, een rondje zuidelijke Noordzee, een zomervakantie naar Bretagne en de 8 uren gevaren. Ook veel dagen gasten ontvangen.

Totaal gevaren mijlen : 01463,0 mijl   Cumulatief : 11759,0 mijl
Totaal motoruren :        0136,0 hr      Cumulatief : 00971,0 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0270,0 ltr      Cumulatief : 1780,8 ltr

2018:
De boot was vroeg klaar. hij lag al in het water in St Annaland, dus dat was makkelijk. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar al veel dagen en weekenden in dienst van SA-Sailing.
Weinig wind dit seizoen. Een fijne vakantie naar Denemarken, de kleine Belt.
En wederom de 8 uren gevaren.

Totaal gevaren mijlen : 01741,0 mijl   Cumulatief : 13500,0 mijl
Totaal motoruren :        0185,0 hr      Cumulatief : 01146,0 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0340,0 ltr      Cumulatief : 2220,8 ltr

2019:
Ook dit jaar weer vroeg te water, na een grote beurt gehad te hebben aan de motor. 22 maart was het een mooie dag toen hij te water ging en de volgende dag weer naar St Annaland. Dit jaar niet zulk mooi weer gehad als in 2018. Wel een geweldige trip naar Zuid Bretagne. Weinig wind heen, veel maar goede wind terug. ook de 8 uren weer gevaren, nu met een fantastische 6e plek. Volgend jaar nog beter? De laatste maand (oktober) was het weer pet. Het weekend van 26/27 oktober de boot weer winterklaar gemaakt.

Totaal gevaren mijlen : 01803,0 mijl   Cumulatief : 15383,0 mijl
Totaal motoruren :        0153,0 hr      Cumulatief : 01303,0 hr
Totaal gas :                        4,0 tank
Totaal diesel :               0249,2 ltr      Cumulatief : 2470,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr,  Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr

2020:
Dit jaar zijn we weer vroeg begonnen met de boot klaar maken, echter Corona gooide roet in het eten. De boot was klaar mus de zeilen, die zaten nog in de zak. Recreatieve overnachtingen in Zeeland waren verboden. 20 april het eerste tochtje gemaakt. Gelukkig mocht er steeds meer. Zelfs met vakantie ging lukken. Dit jaar weer naar Frankrijk. Carteret (tegenover Jersey) was het verste punt. De laatste maand (oktober) was ook nu weer pet weer. 9 oktober de motor weer een complete beurt gegeven. Deze winter weer op de kant.

Totaal gevaren mijlen : 01370,0 mijl   Cumulatief : 16753,0 mijl
Totaal motoruren :        0100,3 hr      Cumulatief : 01403,0 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0221,0 ltr      Cumulatief : 2691,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr,  Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr

2021:
27 maart werd de boot weer overgevaren naar St. Annaland. Na al diverse weekenden de boot weer kant en klaar gemaakt te hebben. Ook dit jaar nog steeds last van Coronaperikelen.  Gelukkig mocht er steeds meer. Het voorjaar weer veel weekenden geweest. Ook een weekend met Joris naar Cadzand gevaren, helaas met weinig wind. Zomervakantie langs de Normandische kust naar Cherbourg gevaren en weer lekker terug.  29 oktober de motor weer een complete beurt gegeven. Deze winter blijft hij in het water

Totaal gevaren mijlen : 01591,0 mijl   Cumulatief : 18344,0 mijl
Totaal motoruren :        0133,5 hr      Cumulatief : 01536,8 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0241,0 ltr      Cumulatief : 2842,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr,  Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr

2022:
Dit jaar pas laat begonnen met varen, slecht weer in het voorjaar. Op naar de zomer. Samen met Thomas en Isabel via de Kanaaleilanden naar Zuid Engeland. Fantastisch weer gehad. De laatste maanden (september en oktober) was ook nu weer pet weer. De 15e oktober alles weer winterklaar gemaakt. 28 oktober naar Dintelmond.  Deze winter weer op de kant.

Totaal gevaren mijlen : 01701,0 mijl   Cumulatief : 20045,0 mijl
Totaal motoruren :        0116,8 hr      Cumulatief : 01653,6 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0227,0 ltr      Cumulatief : 3069,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr,  Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr

2023:
Dit jaar pas laat begonnen met varen, slecht weer in het voorjaar. Op naar de zomer. Samen met Thomas en Isabel via de Kanaaleilanden naar Zuid Engeland. Fantastisch weer gehad. De laatste maanden (september en oktober) was ook nu weer pet weer. De 15e oktober alles weer winterklaar gemaakt. 28 oktober naar Dintelmond.  Deze winter weer op de kant.

Totaal gevaren mijlen : 01701,0 mijl   Cumulatief : 20045,0 mijl
Totaal motoruren :        0116,8 hr      Cumulatief : 01653,6 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0227,0 ltr      Cumulatief : 3069,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr,  Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr

 

Gasverbruik

2009 1 tankje 11-09
2010 3 tankjes 02-05, 19-06 en 30-07
2011 3 tankjes 30-04, 19-07 en 12-08
2012 4 tankjes 29-04, 24-06, 30-07 en 18-08
2013 2 tankjes 13-06 en 12-08
2014 4 tankjes 03-05, 22-06, 30-07 en 17-08
2015 1 tankje 20-05
2016 2 tankjes 27-08 en 27-08
2017 2 tankjes 22-07 en 11-08
2018 3 tankjes 12-05, 20-07 en 12-08
2019 4 tankjes 18-05, 25-07, 12-08 en 21-09
2020 3 tankjes 21-06, 08-08, 16-10
2021 2 tankjes 16-07, 16-08
2022 3 tandjes 4-06, 30-07, 17-08


Brandstofverbruik

Brandstof 2009    
20-09-2009 0022,50 hr  
19-10-2009 0036,70 hr 30,00 ltr
Cumulatief 30,00 ltr 30,00 ltr


brandstof 2010    
22-05-2010 0061,50 hr 66,00 ltr
17-07-2010 0084,80 hr 19,00 ltr
23-07-2010 0113,60 hr 67,00 ltr
08-08-2010 0139,90 hr 42,00 ltr
18-10-2010 0179,00 hr 78,00 ltr
Cumulatief 0306,00 ltr 276,00 ltr


brandstof 2011    
08-06-2011 0205,00 hr 36,00 ltr
23-07-2011 0232,70 hr 47,30 ltr
10-09-2011 0278,00 hr 79,00 ltr
17-10-2011 0294,00 hr 24,00 ltr
Cumulatief 0492,30 ltr 186,30 ltr


Brandstof 2012    
30-06-2012 0311,50 hr 54,50 ltr
21-07-2012 0349,00 hr 50,00 ltr
02-08-2012 0385,00 hr 80,00 ltr
16-08-2012 0423,00 hr 70,00 ltr
Cumulatief 0746,80 ltr 254,50 ltr


Brandstof 2013    
25-05-2013 0462,00 hr 90,00 ltr
28-07-2013 0493,50 hr 52,00 ltr
17-08-2013 0528,20 hr 46,00 ltr
Cumulatief 0934,80 ltr 188,00 ltr


brandstof 2014 ** = rood  
25-05-2014 0551,60 hr 38,00 ltr
18-07-2014 0579,60 hr 43,00 ltr
29-07-2014 ** 0620,00 hr 95,00 ltr
09-08-2014 ** 0664,00 hr 95,00 ltr
Cumulatief 1205,80 ltr 271,00 ltr


Brandstof 2015    
16-05-2015 0695,00 hr 68,00 ltr
Cumulatief 1273,80 ltr 68,00 ltr


Brandstof 2016    
02-05-2016 0731,00 hr 71,00 ltr
06-06-2016 0763,70 hr 60,50 ltr
09-08-2016 0796,00 hr 65,50 ltr
15-10-2016 0835,00 hr 50,00 ltr
Cumulatief 1520,80 ltr 247,00 ltr


Brandstof 2017    
02-06-2017 0860,00 hr 50,00 ltr
29-07-2017 0883,00 hr 52,00 ltr
04-08-2017 0919,00 hr 84,00 ltr
26-08-2017 0962,00 hr 84,00 ltr
Cumulatief 1790,80 ltr 270,0 ltr


Brandstof 2018    
07-07-2018 1005,00 hr 70,00 hr
23-07-2018 1050,00 hr 30,00 ltr
26-07-2018 1057,00 hr 75,00 ltr
06-08-2018 1091,00 hr 71,00 ltr
26-08-2018 1142,00 hr 94,00 ltr
Cumulatief 2130,80 ltr 340,00 ltr


Brandstof 2019    
29-06-2019 1179,00 hr 79,00 ltr
22-07-2019 1222,00 hr 90,20 ltr
28-07-2019 1245,00 hr 40,00 ltr
12-08-2019 1272,00 hr 40,00 ltr
Cumulatief 2380,00 ltr 249,20 ltr

Brandstof 2020    
14-06-2020 1322,00 hr. 80,00 ltr.
22-07-2020 1354,00 hr 85,00 ltr
13-09-2020 1394,00 hr 56,00 ltr
Cumulatief 2601,00 ltr 221,00 ltr

Brandstof 2021    
03-07-2021 1438,00 hr. 87,00 ltr
26-07-2021 1472,00 hr 64,00 ltr
17-08-2021 1510,00 hr 90,00 ltr
Cumulatief 2842,00 ltr 241,00 ltr

Brandstof 2022    
19-06-2022 1553,00 hr. 80,00 ltr.
26-07-2022 1582,00 hr. 52,00 ltr.
05-08-2022 1610,00 hr. 47,00 ltr.
17-08-2022 1638,00 hr. 28,00 ltr.
Cumulatief 3069,00 ltr 227,00 ltr

Motoronderhoud

2009 15-09-2009 bij 0000,00 hr

    • Oplevering door West Yachting te Workum


2010 29-05-2010 bij 0066,00 hr

    • Motorolie vervangen – 2,6 ltr SAEW30

    • Oliefilter vervangen  – 119305-35151


2010 07-11-2010 bij 0179,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen – 4 ltr Eurol Coolant XL Longlife

    • Motorolie vervangen – SAE15W40 Eurol Multigrade SHX

    • Oliefilter vervangen   – 119305-35151

    • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710


2011 20-03-2011 bij 0179,00 hr

    • Saildrive olie vervangen – door Yanmar dealer


2011 01-10-2011 bij 0285,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen – 4 ltr

    • Motorolie vervangen – 2,6 ltr

    • Oliefilter vervangen – 119305-33151

    • Brandstoffilter vervangen


2012 15-10-2012 bij 0448,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen – 4 ltr

    • Motorolie vervangen – 2,6 ltr

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151

    • Brandstoffilter vervangen


2013 18-10-2013 bij 0538,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen

    • Motorolie vervangen

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151

    • Brandstoffilter vervangen


2014 12-10-2014 bj 0681,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen

    • Motorolie vervangen

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151

    • Brandstoffilter vervangen

    • Anti vries buiten systeem (BN jachtservice)


2015 11-10-2015 bij 0726,00 hr

    • Geen koelvloeistof

    • Motorolie vervangen

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151

    • Brandstoffilter vervangen 104500-55710

    • Impeller vervangen (BN jachtservice)

    • Anti vries buiten systeem (BN Jachtservice)


2016 15-10-2016 bij 0835,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen

    • Motorolie vervangen

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151

    • Brandstoffilter vervangen 104500-55710

    • Anti vries buiten systeem (BN Jachtservice)

    • Anodes gecheckt en vervangen (BN Jachtservice)

    • Saildrive olie vervangen (BN Jachtservice)


2017 26-10-2017 bij 0962,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen (3 ltr)

    • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151

    • Brandstoffilter vervangen 104500-55710

    • Anti vries buiten systeem 


2018 05-11-2018 bij 1146,00 hr

    • 1000 uren beurt uitgevoerd door BN Jachtservice te Dintelmond.

    • Koelvloeistof vervangen (0.5 ltr) (BN Jachtservice)

    • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)  (BN Jachtservice)

    • Yanmar servicekit 005 Oliefilter vervangen – 1193505-33151  (BN Jachtservice)

    • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710 (BN Jachtservice)

    • Brandstoffilter O-ring 24341-000440 (BN Jachtservice)

    • Impeller  128990-42200 (BN Jachtservice)

    • impeller o-ring  X02173476

    • Brandstoffilter Delphi 296 (BN Jachtservice)

    • Anti vries buiten systeem  (4,0 ltr) (BN Jachtservice)

    • V-Snaar vervangen 104511-78780 (BN Jachtservice

    • V-Snaar vervangen Y 119831 – 42290 (BN Jachtservice)

    • Onderhoud Saildrive (BN Jachtservice)

    • Anode saildrive                  (BN Jachtservice)

    • Anode saildrive                  (BN Jachtservice)


2019 18-10-2019 bij 1305,00 hr

    • Koelvloeistof vervangen (0,5 ltr)

    • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)

    • Yanmar servicekit 005

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151

    • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710

    • Anti Vries buiten systeem (ca. 4 ltr)

2020 10-10-2020 bij 1401,00 hr

    • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)

    • Yanmar servicekit 005

    • Oliefilter vervangen – 1193505-33151 (Hengst H13W01)

    • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710 (GFT GFE1388)

    • aandrijfriem vervangen 104511-78780

    • Anti Vries buiten systeem (ca. 4 ltr) (Door BN Jachtservice)

2021 29-10-2021 bij 1536,80 hr

    • Motorolie vervangen

    • Yanmar oliefilter vervangen 1193505-3151 (Hengst H13W01)

    • Brandstoiffikter vervangen 104500-55710 (GFT GFE1388)

    • Anti Vries buiten systeem (ca 4 ltr)

2022 15-10-2022 bij 1652,40 hr.

    • Motorolie vervangen

    • Yanmar oliefilter vervangen 1193505-3151 (Hengst H13W01)

    • Brandstoffilter vervangen 104500-55710 (GFT GFE1388)

    • Anti Vries buitensysteem (door BN Yachtservice)

    • Koelvloeistof motor binnensysteem (door BN Yachtservice)
    • anodes vervangen, schroef en maildrive.


Tags


You may also like

17 maart poetsen

17 maart poetsen

Schoonmaak en Anti-fouling

Schoonmaak en Anti-fouling
Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}