Cijfers Hanse 375 #705 “Sianthis”
Hieronder gegevens betreffende het gasverbruik, brandstofverbruik en data van onderhoud.
Tevens een jaarlijks overzicht vanaf aanschaf. (Nb mijlen in mijlen over de grond,)
2009:
In ontvangst nemen van ons nieuwe schip, een Hanse 375 #705. De eerste tocht was naar de Hiswa te IJmuiden, waar hij als demonstratieschip bij West Yachting lag. Op 12 september werd hij dan eindelijk aan ons overgedragen.
Totaal gevaren mijlen : 00212,0 mijl
Totaal motoruren : 0037,5 hr
Totaal gas : 1,0 tank
Totaal diesel : 0030,0 ltr
2010:
Na een lange winter (boot was pas eind april ijsvrij) werd de boot overgevaren naar Dintelmond, onze nieuwe ligplaats.
Dit eerste seizoen stonden de Kanaaleilanden op het programma. Alderney, Guernsey Jersey etc. Verste punt was St. Malo.
Totaal gevaren mijlen : 01670,0 mijl Cumulatief : 01882,0 mijl
Totaal motoruren : 0141,5 hr Cumulatief : 0179,0 hr
Totaal gas : 3,0 tank
Totaal diesel : 0276,0 ltr Cumulatief : 0296,0 ltr
2011:
Dit jaar begin april de eerste mijlen gemaakt.
In juni de oversteek naar Lowestoft gemaakt. Dit jaar met de toerzeilers naar Engeland. Via Ramsgate een paar dagen in Londen, daarna omhoog naar Lowestoft, vanwaar de terugreis ging.
Totaal gevaren mijlen : 01420,0 mijl Cumulatief : 03302,0 mijl
Totaal motoruren : 0114,7 hr Cumulatief : 0293,9 hr
Totaal gas : 3,0 tank
Totaal diesel : 0183,3 ltr Cumulatief : 0482,3 ltr
2012:
Weer eerder begonnen. 01 april de eerste tocht gemaakt. Het voorseizoen begon goede en vroeg de eerste weken. Daarna was het alleen maar regen en veel wind. Een aantal keer tochten afgeblazen in verband met het weer.
Dit jaar was, wederom met de toerzeilers, Bretagne aan de beurt. De eerste week tot aan Boulogne was heftig en zwaar. uiteindelijk tot aan Douarnenez gezeild.
Totaal gevaren mijlen : 01604,0 mijl Cumulatief : 04906,0 mijl
Totaal motoruren : 0153,8 hr Cumulatief : 0447,7 hr
Totaal gas : 4,0 tank
Totaal diesel : 0254,5 ltr Cumulatief : 0736,8 ltr
2013:
Geprobeerd de boot vroeg klaar te maken, helaas had de buurman de boot beschadigd. Dekzeil en boot stuk. Bleek uiteindelijk een schadepost van bijna € 4000,00 te zijn. Het voorseizoen was wat weer betreft dit jaar echt drama. Tot begin juli drama, daarna begon de zomer wel goed. Zomervakantie 2013 was qua weer uitstekend. Dit jaar weinig met gasten gevaren.
Dit jaar was, weer met de toerzeilers, naar Honfleur.
Totaal gevaren mijlen : 01153,0 mijl Cumulatief : 06059,0 mijl
Totaal motoruren : 0090,1 hr Cumulatief : 0537,8 hr
Totaal gas : 2,0 tank
Totaal diesel : 0188,0 ltr Cumulatief : 0924,8 ltr
2014:
De boot was vroeg klaar. Klaar voor een nieuwe thuishaven. St. Annaland. Dit jaar nog een zwerfplek. Veel mooie weekenden en een lange week naar de zuidelijke Noordzee. Zomervakantie was weer met de toerzeilers, dit jaar naar de Isles of Scilly. Vakntietocht van ruim 1000 nm.
Totaal gevaren mijlen : 01620,0 mijl Cumulatief : 07679,0 mijl
Totaal motoruren : 0143,2 hr Cumulatief : 0681,0 hr
Totaal gas : 4,0 tank
Totaal diesel : 0271,0 ltr Cumulatief : 1195,8 ltr
2015:
De boot was vroeg klaar. 30 maart gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar nog een zwerfplek. Dit jaar alleen weekenden en een Lowestoft tochty met pinksteren. Nazomeren op de Grecelingen met mooie weekenden en lekker ankeren.
Zomervakantie was eens anders gepland. $ weken in de USA. Geen boot. Vnadaar weinig mijlen dit jaar.
Totaal gevaren mijlen : 00879,0 mijl Cumulatief : 8571,0 mijl
Totaal motoruren : 0045,0hr Cumulatief : 00726,0 hr
Totaal gas : 1,0 tank
Totaal diesel : 0068,0 ltr Cumulatief : 1263,8 ltr
2016:
De boot was vroeg klaar. 20 maart gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar nog steeds een zwerfplek. Dit jaar alleen weekenden, een Lowestoft rally, een zomervakantie naar Normandie en lekkere nazomerweekenden op de Grevelingen.
Totaal gevaren mijlen : 01463,0 mijl Cumulatief : 10042,0 mijl
Totaal motoruren : 0109,0 hr Cumulatief : 00835,0 hr
Totaal gas : 2,0 tank
Totaal diesel : 0247,0 ltr Cumulatief : 1510,8 ltr
2017:
De boot was vroeg klaar. 1 april gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar eindelijk een vaste ligplaats, E17. Dit jaar alleen weekenden, een rondje zuidelijke Noordzee, een zomervakantie naar Bretagne en de 8 uren gevaren. Ook veel dagen gasten ontvangen.
Totaal gevaren mijlen : 01463,0 mijl Cumulatief : 11759,0 mijl
Totaal motoruren : 0136,0 hr Cumulatief : 00971,0 hr
Totaal gas : 2,0 tank
Totaal diesel : 0270,0 ltr Cumulatief : 1780,8 ltr
2018:
De boot was vroeg klaar. hij lag al in het water in St Annaland, dus dat was makkelijk. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar al veel dagen en weekenden in dienst van SA-Sailing.
Weinig wind dit seizoen. Een fijne vakantie naar Denemarken, de kleine Belt.
En wederom de 8 uren gevaren.
Totaal gevaren mijlen : 01741,0 mijl Cumulatief : 13500,0 mijl
Totaal motoruren : 0185,0 hr Cumulatief : 01146,0 hr
Totaal gas : 3,0 tank
Totaal diesel : 0340,0 ltr Cumulatief : 2220,8 ltr
2019:
Ook dit jaar weer vroeg te water, na een grote beurt gehad te hebben aan de motor. 22 maart was het een mooie dag toen hij te water ging en de volgende dag weer naar St Annaland. Dit jaar niet zulk mooi weer gehad als in 2018. Wel een geweldige trip naar Zuid Bretagne. Weinig wind heen, veel maar goede wind terug. ook de 8 uren weer gevaren, nu met een fantastische 6e plek. Volgend jaar nog beter? De laatste maand (oktober) was het weer pet. Het weekend van 26/27 oktober de boot weer winterklaar gemaakt.
Totaal gevaren mijlen : 01803,0 mijl Cumulatief : 15383,0 mijl
Totaal motoruren : 0153,0 hr Cumulatief : 01303,0 hr
Totaal gas : 4,0 tank
Totaal diesel : 0249,2 ltr Cumulatief : 2470,0 ltr
Brandstof tank : ca. 140 ltr, Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr
2020:
Dit jaar zijn we weer vroeg begonnen met de boot klaar maken, echter Corona gooide roet in het eten. De boot was klaar mus de zeilen, die zaten nog in de zak. Recreatieve overnachtingen in Zeeland waren verboden. 20 april het eerste tochtje gemaakt. Gelukkig mocht er steeds meer. Zelfs met vakantie ging lukken. Dit jaar weer naar Frankrijk. Carteret (tegenover Jersey) was het verste punt. De laatste maand (oktober) was ook nu weer pet weer. 9 oktober de motor weer een complete beurt gegeven. Deze winter weer op de kant.
Totaal gevaren mijlen : 01370,0 mijl Cumulatief : 16753,0 mijl
Totaal motoruren : 0100,3 hr Cumulatief : 01403,0 hr
Totaal gas : 3,0 tank
Totaal diesel : 0221,0 ltr Cumulatief : 2691,0 ltr
Brandstof tank : ca. 140 ltr, Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr
2021:
27 maart werd de boot weer overgevaren naar St. Annaland. Na al diverse weekenden de boot weer kant en klaar gemaakt te hebben. Ook dit jaar nog steeds last van Coronaperikelen. Gelukkig mocht er steeds meer. Het voorjaar weer veel weekenden geweest. Ook een weekend met Joris naar Cadzand gevaren, helaas met weinig wind. Zomervakantie langs de Normandische kust naar Cherbourg gevaren en weer lekker terug. 29 oktober de motor weer een complete beurt gegeven. Deze winter blijft hij in het water
Totaal gevaren mijlen : 01591,0 mijl Cumulatief : 18344,0 mijl
Totaal motoruren : 0133,5 hr Cumulatief : 01536,8 hr
Totaal gas : 2,0 tank
Totaal diesel : 0241,0 ltr Cumulatief : 2842,0 ltr
Brandstof tank : ca. 140 ltr, Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr
2022:
Dit jaar pas laat begonnen met varen, slecht weer in het voorjaar. Op naar de zomer. Samen met Thomas en Isabel via de Kanaaleilanden naar Zuid Engeland. Fantastisch weer gehad. De laatste maanden (september en oktober) was ook nu weer pet weer. De 15e oktober alles weer winterklaar gemaakt. 28 oktober naar Dintelmond. Deze winter weer op de kant.
Totaal gevaren mijlen : 01701,0 mijl Cumulatief : 20045,0 mijl
Totaal motoruren : 0116,8 hr Cumulatief : 01653,6 hr
Totaal gas : 3,0 tank
Totaal diesel : 0227,0 ltr Cumulatief : 3069,0 ltr
Brandstof tank : ca. 140 ltr, Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr
2023:
Dit jaar pas laat begonnen met varen, slecht weer in het voorjaar. Op naar de zomer. Samen met Thomas en Isabel via de Kanaaleilanden naar Zuid Engeland. Fantastisch weer gehad. De laatste maanden (september en oktober) was ook nu weer pet weer. De 15e oktober alles weer winterklaar gemaakt. 28 oktober naar Dintelmond. Deze winter weer op de kant.
Totaal gevaren mijlen : 01701,0 mijl Cumulatief : 20045,0 mijl
Totaal motoruren : 0116,8 hr Cumulatief : 01653,6 hr
Totaal gas : 3,0 tank
Totaal diesel : 0227,0 ltr Cumulatief : 3069,0 ltr
Brandstof tank : ca. 140 ltr, Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr
Gasverbruik
2009 | 1 tankje | 11-09 |
2010 | 3 tankjes | 02-05, 19-06 en 30-07 |
2011 | 3 tankjes | 30-04, 19-07 en 12-08 |
2012 | 4 tankjes | 29-04, 24-06, 30-07 en 18-08 |
2013 | 2 tankjes | 13-06 en 12-08 |
2014 | 4 tankjes | 03-05, 22-06, 30-07 en 17-08 |
2015 | 1 tankje | 20-05 |
2016 | 2 tankjes | 27-08 en 27-08 |
2017 | 2 tankjes | 22-07 en 11-08 |
2018 | 3 tankjes | 12-05, 20-07 en 12-08 |
2019 | 4 tankjes | 18-05, 25-07, 12-08 en 21-09 |
2020 | 3 tankjes | 21-06, 08-08, 16-10 |
2021 | 2 tankjes | 16-07, 16-08 |
2022 | 3 tandjes | 4-06, 30-07, 17-08 |
Brandstofverbruik
Brandstof 2009 | ||
20-09-2009 | 0022,50 hr | |
19-10-2009 | 0036,70 hr | 30,00 ltr |
Cumulatief | 30,00 ltr | 30,00 ltr |
brandstof 2010 | ||
22-05-2010 | 0061,50 hr | 66,00 ltr |
17-07-2010 | 0084,80 hr | 19,00 ltr |
23-07-2010 | 0113,60 hr | 67,00 ltr |
08-08-2010 | 0139,90 hr | 42,00 ltr |
18-10-2010 | 0179,00 hr | 78,00 ltr |
Cumulatief | 0306,00 ltr | 276,00 ltr |
brandstof 2011 | ||
08-06-2011 | 0205,00 hr | 36,00 ltr |
23-07-2011 | 0232,70 hr | 47,30 ltr |
10-09-2011 | 0278,00 hr | 79,00 ltr |
17-10-2011 | 0294,00 hr | 24,00 ltr |
Cumulatief | 0492,30 ltr | 186,30 ltr |
Brandstof 2012 | ||
30-06-2012 | 0311,50 hr | 54,50 ltr |
21-07-2012 | 0349,00 hr | 50,00 ltr |
02-08-2012 | 0385,00 hr | 80,00 ltr |
16-08-2012 | 0423,00 hr | 70,00 ltr |
Cumulatief | 0746,80 ltr | 254,50 ltr |
Brandstof 2013 | ||
25-05-2013 | 0462,00 hr | 90,00 ltr |
28-07-2013 | 0493,50 hr | 52,00 ltr |
17-08-2013 | 0528,20 hr | 46,00 ltr |
Cumulatief | 0934,80 ltr | 188,00 ltr |
brandstof 2014 | ** = rood | |
25-05-2014 | 0551,60 hr | 38,00 ltr |
18-07-2014 | 0579,60 hr | 43,00 ltr |
29-07-2014 ** | 0620,00 hr | 95,00 ltr |
09-08-2014 ** | 0664,00 hr | 95,00 ltr |
Cumulatief | 1205,80 ltr | 271,00 ltr |
Brandstof 2015 | ||
16-05-2015 | 0695,00 hr | 68,00 ltr |
Cumulatief | 1273,80 ltr | 68,00 ltr |
Brandstof 2016 | ||
02-05-2016 | 0731,00 hr | 71,00 ltr |
06-06-2016 | 0763,70 hr | 60,50 ltr |
09-08-2016 | 0796,00 hr | 65,50 ltr |
15-10-2016 | 0835,00 hr | 50,00 ltr |
Cumulatief | 1520,80 ltr | 247,00 ltr |
Brandstof 2017 | ||
02-06-2017 | 0860,00 hr | 50,00 ltr |
29-07-2017 | 0883,00 hr | 52,00 ltr |
04-08-2017 | 0919,00 hr | 84,00 ltr |
26-08-2017 | 0962,00 hr | 84,00 ltr |
Cumulatief | 1790,80 ltr | 270,0 ltr |
Brandstof 2018 | ||
07-07-2018 | 1005,00 hr | 70,00 hr |
23-07-2018 | 1050,00 hr | 30,00 ltr |
26-07-2018 | 1057,00 hr | 75,00 ltr |
06-08-2018 | 1091,00 hr | 71,00 ltr |
26-08-2018 | 1142,00 hr | 94,00 ltr |
Cumulatief | 2130,80 ltr | 340,00 ltr |
Brandstof 2019 | ||
29-06-2019 | 1179,00 hr | 79,00 ltr |
22-07-2019 | 1222,00 hr | 90,20 ltr |
28-07-2019 | 1245,00 hr | 40,00 ltr |
12-08-2019 | 1272,00 hr | 40,00 ltr |
Cumulatief | 2380,00 ltr | 249,20 ltr |
Brandstof 2020 | ||
14-06-2020 | 1322,00 hr. | 80,00 ltr. |
22-07-2020 | 1354,00 hr | 85,00 ltr |
13-09-2020 | 1394,00 hr | 56,00 ltr |
Cumulatief | 2601,00 ltr | 221,00 ltr |
Brandstof 2021 | ||
03-07-2021 | 1438,00 hr. | 87,00 ltr |
26-07-2021 | 1472,00 hr | 64,00 ltr |
17-08-2021 | 1510,00 hr | 90,00 ltr |
Cumulatief | 2842,00 ltr | 241,00 ltr |
Brandstof 2022 | ||
19-06-2022 | 1553,00 hr. | 80,00 ltr. |
26-07-2022 | 1582,00 hr. | 52,00 ltr. |
05-08-2022 | 1610,00 hr. | 47,00 ltr. |
17-08-2022 | 1638,00 hr. | 28,00 ltr. |
Cumulatief | 3069,00 ltr | 227,00 ltr |
Motoronderhoud
2009 | 15-09-2009 | bij 0000,00 hr |
-
- Oplevering door West Yachting te Workum
2010 | 29-05-2010 | bij 0066,00 hr |
-
- Motorolie vervangen – 2,6 ltr SAEW30
-
- Oliefilter vervangen – 119305-35151
2010 | 07-11-2010 | bij 0179,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen – 4 ltr Eurol Coolant XL Longlife
-
- Motorolie vervangen – SAE15W40 Eurol Multigrade SHX
-
- Oliefilter vervangen – 119305-35151
-
- Brandstoffilter vervangen – 104500-55710
2011 | 20-03-2011 | bij 0179,00 hr |
-
- Saildrive olie vervangen – door Yanmar dealer
2011 | 01-10-2011 | bij 0285,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen – 4 ltr
-
- Motorolie vervangen – 2,6 ltr
-
- Oliefilter vervangen – 119305-33151
-
- Brandstoffilter vervangen
2012 | 15-10-2012 | bij 0448,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen – 4 ltr
-
- Motorolie vervangen – 2,6 ltr
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151
-
- Brandstoffilter vervangen
2013 | 18-10-2013 | bij 0538,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen
-
- Motorolie vervangen
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151
-
- Brandstoffilter vervangen
2014 | 12-10-2014 | bj 0681,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen
-
- Motorolie vervangen
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151
-
- Brandstoffilter vervangen
-
- Anti vries buiten systeem (BN jachtservice)
2015 | 11-10-2015 | bij 0726,00 hr |
-
- Geen koelvloeistof
-
- Motorolie vervangen
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151
-
- Brandstoffilter vervangen 104500-55710
-
- Impeller vervangen (BN jachtservice)
-
- Anti vries buiten systeem (BN Jachtservice)
2016 | 15-10-2016 | bij 0835,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen
-
- Motorolie vervangen
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151
-
- Brandstoffilter vervangen 104500-55710
-
- Anti vries buiten systeem (BN Jachtservice)
-
- Anodes gecheckt en vervangen (BN Jachtservice)
-
- Saildrive olie vervangen (BN Jachtservice)
2017 | 26-10-2017 | bij 0962,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen (3 ltr)
-
- Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151
-
- Brandstoffilter vervangen 104500-55710
-
- Anti vries buiten systeem
2018 | 05-11-2018 | bij 1146,00 hr |
-
- 1000 uren beurt uitgevoerd door BN Jachtservice te Dintelmond.
-
- Koelvloeistof vervangen (0.5 ltr) (BN Jachtservice)
-
- Motorolie vervangen (ca. 3 ltr) (BN Jachtservice)
-
- Yanmar servicekit 005 Oliefilter vervangen – 1193505-33151 (BN Jachtservice)
-
- Brandstoffilter vervangen – 104500-55710 (BN Jachtservice)
-
- Brandstoffilter O-ring 24341-000440 (BN Jachtservice)
-
- Impeller 128990-42200 (BN Jachtservice)
-
- impeller o-ring X02173476
-
- Brandstoffilter Delphi 296 (BN Jachtservice)
-
- Anti vries buiten systeem (4,0 ltr) (BN Jachtservice)
-
- V-Snaar vervangen 104511-78780 (BN Jachtservice
-
- V-Snaar vervangen Y 119831 – 42290 (BN Jachtservice)
-
- Onderhoud Saildrive (BN Jachtservice)
-
- Anode saildrive (BN Jachtservice)
-
- Anode saildrive (BN Jachtservice)
2019 | 18-10-2019 | bij 1305,00 hr |
-
- Koelvloeistof vervangen (0,5 ltr)
-
- Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)
-
- Yanmar servicekit 005
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151
-
- Brandstoffilter vervangen – 104500-55710
-
- Anti Vries buiten systeem (ca. 4 ltr)
2020 | 10-10-2020 | bij 1401,00 hr |
-
- Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)
-
- Yanmar servicekit 005
-
- Oliefilter vervangen – 1193505-33151 (Hengst H13W01)
-
- Brandstoffilter vervangen – 104500-55710 (GFT GFE1388)
-
- aandrijfriem vervangen 104511-78780
-
- Anti Vries buiten systeem (ca. 4 ltr) (Door BN Jachtservice)
2021 | 29-10-2021 | bij 1536,80 hr |
-
- Motorolie vervangen
-
- Yanmar oliefilter vervangen 1193505-3151 (Hengst H13W01)
-
- Brandstoiffikter vervangen 104500-55710 (GFT GFE1388)
-
- Anti Vries buiten systeem (ca 4 ltr)
2022 | 15-10-2022 | bij 1652,40 hr. |
-
- Motorolie vervangen
-
- Yanmar oliefilter vervangen 1193505-3151 (Hengst H13W01)
-
- Brandstoffilter vervangen 104500-55710 (GFT GFE1388)
-
- Anti Vries buitensysteem (door BN Yachtservice)
-
- Koelvloeistof motor binnensysteem (door BN Yachtservice)
- anodes vervangen, schroef en maildrive.