In 2007 is onze oude boot voorzichtig te koop gezet, dit was een Comet910 uit 1977.
Sinds april 2000 in ons bezit.
Sinds het begin de hele boot voorzien van allemaal nieuwe spullen, zoals zeilen, apparatuur, stuurautomaat, kussens en last but not least een hele nieuwe motor in 2004.
Na een heel jaar(2008) bij een makelaar gestaan te hebben, toch maar weer besloten om hem te water te laten(2009). Door bepaalde ontwikkelingen (verkoop van een rekreatieobject) kregen we de mogelijkheid om maar eens helemaal overnieuw te beginnen.
Zeilen is een hobby die een passie is. Helaas is dit niet voor al onze gezinsleden van toepassing
Door middel van een uitnodiging voor opstappers en het oprichten van een bedrijfje om met belangstellenden te gaan varen, hoop ik dat de meeste weekenden de boot niet op zijn vaste ligplaats zal liggen. De toekomst zal het uitwijzen.
Na al ettelijke jaren rond gekeken en vergeleken te hebben, is in juni 2009 toch de kogel door de kerk gegaan. Bavaria was inmiddels afgevallen (teveel de zelfde boten op het water). Uiteindelijk is er gekozen voor een Hanse 370. Tijdens de onderhandelingen bleek dat de Hanse werf een nieuwe uitvoering van het jacht op de markt wilde brengen. Of wij daarvoor belangstelling hadden? Dit is de Hanse 375 geworden.
Het zou een nieuw schip worden met wat kleine aanpassingen. Uiteindelijk is het een schip geworden met diverse nieuwe voorzieningen, oa. een open spiegel, de mogelijkheid voor een dubbel stuurwiel (wij hebben nog voor een enkel groot stuurwiel gekozen), praktische schuifdeurkasten en laden in het interieur en een nieuwe deksopbouw met zeer veel mogelijkheden voor beluchting.
Het enige grote nadeel is dat de bakskisten voor dit schip helaas te klein zijn uitgevallen.
Wij hebben het schip compleet uitgerust, met uiteraard log, wind en diepte. maar ook een moderne marifoon met DSC en een plotter. Om alles compatible met elkaar te maken is er één merk gekozen, nl. Simrad.